Hai la o tura de aventura la Straja!

Hai la o tura de aventura la Straja!
La Straja am fost de atatea ori incat nici nu mai tin minte sirul deplasarilor. Vila Alpin este "resedinta" preferata pentru vacanta de schi si de multe ori si pentru sarbatorile de iarna.

Am fost insa si in timpul verii sau in zilele de toamna si nici atunci n-am fost dezamagit.

drumetie la Straja
Imi amintesc ca prin August 2010 Daria era in cantonament la Straja si am venit la final sa ne recuperam copilul ;) 

Si daca tot am venit, am mai stat cateva zile :) 

Intr-una din ele am facut o drumetie cu dublu scop: sa culegem afine si sa vizitam tabara de educatie prin aventura "VIATA".

Frumos drumul prin padure si destul de lung.

Ne-am bucurat din plin de aerul curat si de peisaj, ne-am uitat la instalatiile din tabara, am facut cateva poze si cam asta a fost.

Tabara dura 6 zile, dar atunci nefiind copii in tabara, nu erau nici instructorii.
7 reguli de bun simt
Asta-i viata, n-a fost sa fie atunci,
VIATA
dar n-am iesit in pierdere, pentru ca pe drumul de intoarcere ne-am umflat cu afine, 
la cules de afine
ca sa ne facem pofta de zmeura :)
la cules de zmeura
Va las cu mai multe imagini din 2010, dar de atunci a trecut ceva timp si acum, la doar cativa pasi de Vila Alpin, a rasarit un parc de aventura la Straja, in adevaratul sens al cuvantului.

Nu m-am bucurat pana acum de o astfel de experienta si abia astept sa vad despre ce este vorba. Pana atunci, urmarind galeria foto a Vilei Alpin imi pot inchipui cum va fi.

In primul rand ma bucur pentru ca este vorba despre o activitate in mijlocul naturii. Daca in restul anului stam mult la birou sau acasa pe calculator, macar in vacanta sa fim cat mai mult intr-un cadru natural. Si sa facem suficient efort incat sa "meritam" bunatatile pregatite de doamna Mimi la Alpin :)
parc de aventura la Straja
S-a intamplat de cateva ori sa nu mai fie zapada suficienta pentru schi in timpul vacantei de iarna, dar n-am scurtat sejurul la Straja, ci am facut drumetii. Am preferat aerul liber si peisajele superbe unei intoarceri acasa, la calculator si/sau televizor.

Atunci nu era parcul de aventura, dar l-as vizita inclusiv iarna, daca se poate desfasura activitatea si in acest anotimp.

Am vazut echipamentele de protectie si acest lucru imi da un sentiment de siguranta, chiar daca mai mult ca sigur va exista si un pic de teama de ne(re)cunoscut :)
echipament de protectie
N-am frica de inaltime, am mai incercat si escalada pe un perete amenajat, dar mi se pare mult mai interesant un traseu la inaltime intr-un cadru natural.
escalada
Senzatia de iesire din zona de confort am simtit-o si la escalada. Dupa ce ajungi la capatul traseului, ai parte de o traire ciudata la coborare. Tot traseul stai lipit de prize, dar la coborare te lasi pe spate, cam perpendicular pe perete, te tine coarda si misti doar picioarele. Hmmm, cam ciudat sa te lasi pe spate :)

Daca depasesti faza, e ok si te bucuri de o coborare ca-n filme. Daca nu, cobori mai chinuit si inestetic, dar fara nicio problema.

Cam asa ma gandesc ca vor fi senzatiile si in Parcul de Aventura. Sper sa fie un experiment destul de solicitant si de ce nu, sa existe trasee care sa ma oblige sa-mi depasesc limitele sau macar sa experimentez senzatii noi. Banuiesc ca traseele au anumite grade de dificultate, astfel incat sa se potriveasca pentru toate gusturile.

Se spune ca nu te cunosti suficient de bine daca n-ai parte de ocazii speciale. Iar Parcul de Aventura de la Straja este un loc special pe care vreau sa-l cunosc cu prima ocazie :)

Imi place foarte mult si faptul ca promoveaza (prin pret) participarea in grup. Noi mergem de obicei in vacanta la Straja in formula de 3 familii, cu copii cu tot. Ne mai intalnim si cu alti prieteni pe-acolo, deci ne-am aduna de-un grup de 10-15 persoane.

Spun ca-mi place ideea, pentru ca simti forta grupului. Ii vezi pe ceilalti ca depasesc un obstacol, inveti din parcursul lor sau macar te ambitionezi. Plus ca in grup exista mereu cineva care sa imortalizeze momentele, astfel incat sa te bucuri de experienta si dupa ce-ai parasit parcul de aventura.

Si daca in familie poti incerca aventura in vacanta, utilitatea parcului de aventura o vad si pentru firme sau organizatii, care pot organiza o iesire de weekend.

Cel mai bine se pot suda relatiile intre membrii firmei/organizatiei atunci cand ies din cadrul oficial al jobului sau al activitatii curente. Si daca la vila stai la masa sau la un pahar de vorba si incepi sa-i cunosti pe ceilalti, cand ati reusit sa parcurgeti traseele unui parc de aventura impreuna,  se trece deja la alt nivel de inchegare a grupului.

Vreau sa spun ca Parcul de Aventura poate fi o excelenta ocazie pentru team building la Straja. 

Zona are multe atractii naturale, iar noul parc de aventura vine sa completeze oferta existenta. Stiu deja ca la Vila Alpin din Straja se organizeaza cantonamente si tabere, iar parcul de aventura poate sa reprezinte pentru participanti o modalitate de sudare a grupului, mai ales pentru sporturile de echipa, in care grupurile trebuie sa fie bine coagulate.

Daria mea face dans sportiv, deci mini-echipa este formata din cei 2 parteneri de dans. Au fost in cantonament la Alpin, dar atunci nu exista Parcul de Aventura in Straja. 

Ma gandesc ca si pentru un astfel de sport este importanta increderea intre parteneri. Este ca atunci cand iti dai drumul pe peretele de escalada si trebuie sa ai incredere in cel care asigura coborarea. La fel si la dans, atunci cand te lasi pe spate sau faci o pirueta, trebuie sa ai incredere ca partenerul te sustine.

Cred ca mai sunt si alte beneficii ale existentei unui parc de aventura la Straja, dar sunt sigur ca le voi descoperi la fata locului. 

Pana atunci ma bucur sa vad ca Straja se "updateaza" an de an, mai ales pentru sezonul alb: telegondola, tunuri de zapada, o noua partie pe sub telegondola, unirea partiilor de schii printr-o pasarela si asa mai departe.

La toate acestea se adauga insa Parcul de Aventura, potrivit pentru toate anotimpurile.

Particip cu acest articol la SuperBlog 2014.

Spor la Straja!

Etichete: , , , ,